piątek, 13 grudnia 2013

Żmija paskowana.

W 1996 roku w serialu Viper, o którym nieco szerzej wspomniałem w poprzednim artykule, pojawił się nowy bohater. Czerwonego Dodge'a Viper'a RT/10 zastąpił błękitny Dodge Viper GTS.
Dodge Viper GTS był produkowany w latach 1996 do 2002 roku. Odmiana GTS wyposażona była w twardy dach o dość nietypowym kształcie. Dach posiadał wybrzuszenia w miejscu nad głowami kierowcy i pasażera. Rozwiązanie to miało służyć tym, którzy chcieli podróżować w kasku. Tylna krawędź karoserii była mocno zadarta ku górze, tworząc spojler dociskający tylne koła do nawierzchni drogi. Nowa wersja dysponowała wzmocnionym silnikiem, który generował moc 456 KM. Mocniejszy silnik wymusił zastosowanie dodatkowych otworów wentylacyjnych. Jeden otwór pojawił się na środku maski, dwa kolejne po obu bokach maski tuż ponad przednimi kołami. Niestety odmiana GTS nie była wyposażona w układ wydechowy z końcówkami układu wydechowego umieszczonymi w progach. Samochód był wyposażony w tradycyjny układ wydechowy z centralnie umieszczoną podwójną końcówką układu wydechowego pod krawędzią tylnego zderzaka.

Czołówka serialu "Viper", sezon czwarty. Źródło: http://www.youtube.com/watch?v=RH0Rlrz4UXo

W mojej kolekcji miniatur firmy Bburago wykonanych w skali 1:43 znajduje się błękitny model Dodge'a Viper'a GTS. Miniaturę wyprodukowano we Włoszech. Muszę przyznać, że model został odwzorowany z wielka dbałością o szczegóły. Wszystkie charakterystyczne dla Dodge'a Viper'a GTS elementy nadwozia zostały odtworzone w miniaturze. Karoseria ozdobiona jest naklejką imitującą charakterystyczne malowanie o wzorze dwóch białych pasów. Grafika ciągnie się na całej długości nadwozia, od krawędzi maski, do tylnej tablicy rejestracyjnej.


Na masce silnika znajduje się charakterystyczny garb oraz otwory wentylacyjne. Odtworzono także dodatkowe wloty umiejscowione mniej więcej ponad przednimi kołami. Co ciekawe, są wytłoczone w karoserii, jednakże wyglądają jakby były osobnym, włożonym w maskę silnika elementem. Na ich powierzchni widać poszczególne żeberka i otwory wentylacyjne. Element wyglądem przypomina nieco kratkę ściekową. W przeciwieństwie do miniatury Dodge'a Viper'a RT/10, odmiana GTS nie ma odwzorowanych wycieraczek. Pomiędzy przednimi lampami wykonanymi z przezroczystego tworzywa, widnieje czerwone logo żmii oraz niewielki trójkątny wlot powietrza. W zderzaku umieszczono charakterystyczną dla modeli firmy Bburago spinkę, łącząca karoserię z podwoziem, która pełni także rolę wlotu powietrza do silnika. W tylnej części modelu widocznych jest mniej detali. Tylne lampy są jedynie wytłoczone w karoserii.


Z profilu miniatura prezentuje się okazale. Na powierzchni dachu widoczne są charakterystyczne dwa wybrzuszenia. Na drzwiach umieszczono lusterka wsteczne. Bardzo precyzyjnie odtworzono charakterystyczny łuk w postaci otworu wentylacyjnego, znajdującego się tuż przed przednimi drzwiami. Wnętrze Miniatury Dodge'a Viper'a GTS jest wykonane z mniejszą dbałością o szczegóły niż to znajdujące się w wersji RT/10. Odlew deski rozdzielczej i wnętrza jest mniej dokładny, a na drzwiach brak tapicerki drzwiowej.


Więcej zdjęć: w galerii Bburago 1:43


pvs


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie treści postów oraz zdjęć bez zgody autora zabronione.

®

2 komentarze:

  1. Hermoso Viper!
    Un coche que después de dos décadas se mantiene vigente en las pistas.
    Abrazos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like Viper GTS, I have a poster with it in my room, but type RT/10 is truly legendary car for me. Thank You for comment. Greetings.

      Usuń