piątek, 2 sierpnia 2013

Jestem dobry, jestem zdolny!

Fiat Bravo I (typ 182) produkowany był w latach 1995 - 2001 we Włoszech. W języku włoskim "bravo" oznacza dobry, zdolny. Występował tylko w odmianie 3 drzwiowej. Wersja 5 drzwiowa nosiła imię Brava. Samochody były bliźniaczymi modelami, mniej więcej do środkowego słupka. Oba były hatchbackami jednakże miały całkowicie inaczej zaprojektowaną tylną część nadwozia.
Fiat Bravo adresowany był do młodych osób, które lubią samochody dynamiczne. Bravo miało uchodzić za samochód trochę sportowy pomimo, że pod maską montowano te same silniki co w większej Bravie. Brava miała pełnić rolę samochodu statecznego i rodzinnego.
Poszukując materiałów do niniejszego artykułu znalazłem informację że w latach 1996-2000, Fiat Bravo I (typ 182), był montowany w tyskich zakładach Fiat Auto Poland. Z fabryki wyjechało niecałe 4000 sztuk tego modelu. Samochody były montowane z gotowych podzespołów.
Ciekawostką Fiata Bravo/Brava było seryjnie montowane tak zwane radio fabryczne, które było zabudowane w górnej części deski rozdzielczej. Było to całkiem niezłe kasetowe radio wyposażone w RDS i autorevers ;). Bravo/Brava to chyba jedne z pierwszych modeli klasy średniej wyposażanych seryjnie w radioodtwarzacz.
Fiat Bravo/Brava w 1996 roku otrzymał tytuł Car of the Year. W 1999 roku koncern Fiat przeprowadził facelifting modelu. Zmieniono wlot powietrza oraz detale we wnętrzu. Odświeżono także game silników.



W mojej kolekcji modeli Bburago 1:43 znajduje się srebrny model Fiata Bravo. Został wyprodukowany we Włoszech. Jego wykonanie jest dość szczegółowe. Niestety jest dość nietypowo odlany. Elementy, które powinny odstawać są wklęsłe. Zamiast odstającej od obrysu karoserii klamki, jest rowek. Podobnie wykonano listwy odbojowe ciągnące się wzdłuż drzwi, które zamiast odstawać także są wklęsłe. Na uwagę zasługuje tył pojazdu z pięknie wykonanymi czerwonymi światłami oraz ładnie odwzorowaną klamką tylnej klapy. Przód modelu, grill i reflektory wykonano dość niestarannie. Lampy są nierówno odlane, otwory w karoserii, w których je osadzono także są krzywe. Przez te niedokładności, pomiędzy reflektorem a karoserią występują dość liczne i wyraźnie szpary.

Więcej zdjęć: w galerii Bburago 1:43

pvs


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie treści postów oraz zdjęć bez zgody autora zabronione.


Ja, ale...

2 komentarze:

  1. Tak się składa że przez 8 lat byłem właścicielem Fiata Brava więc mogę się wypowiedzieć:) Bravo miało te same silniki co i Brava. Wyjątkiem było topowe pięciocylindrowe 2.0 20V w wersji HGT. Co do kasetowego fabrycznego odtwarzacza - wyrzuciłem go zaraz po kupnie, jego jedyną zaletą było to że dobrze wyglądał :D Podobnie z głośnikami - miały papierową membranę ;)Poza tym auto bardzo dobre. Już sam fakt że służyło u mnie tak długo o czymś świadczy. Zamieniłem na Lancię... i tęsknie za Bravką. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zwrócenie mi uwagi na nieścisłość zaistniałą w tekście. Tym bardziej że jest to opinia użytkownika opisywanego samochodu. Błąd został już usunięty.

      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń