niedziela, 6 kwietnia 2014

Żabka terenowa.

Range Rover I produkowany był w latach 1970 - 1996. Stworzono go jako samochód, który miał się doskonale sprawdzać w trudnym terenie. W pierwszych latach produkcji auto wyposażone było w silnik w układzie V8, o pojemności 3,5 litra. W zależności od roku produkcji jego moc waha się pomiędzy 135, a 155KM. Nadwozie osadzono na mocnej ramie. Samochód wyposażono w stały napęd na cztery kola. We wnętrzu znajdowały się tylko niezbędne urządzenia. Jednakże konstruktorom Range Rover'a udało się połączyć w jednym nadwoziu cechy samochodu osobowego i terenowego. Dzięki osiągom zbliżonym do ówczesnych samochodów osobowych, Range Rover sprawdzał się podczas jazdy po asfaltowej drodze, a dzięki wysokiemu podwoziu i wysokiej amplitudzie zawieszenia dysponował wręcz niewiarygodnymi właściwościami terenowym.
Produkcja pierwszej generacji Range Rover'a trwała przez 25 lat i zakończyła się w roku 1996, po 2 latach od wprowadzenia Drugiej Generacji Range Rover'a. W 1981 roku wprowadzono do produkcji czterodrzwiową odmianę Range Rover'a. Przez cały okres trwania produkcji, konstrukcja była cały czas modernizowana. W 1984 roku Range Rover przeszedł pierwszy poważny lifting, zarówno nadwozia, jak i wnętrza.
Range Rover jest zwycięzcą pierwszego Rajdu Paryż - Dakar, który odbył się w 1979 roku. 

Nawet dzisiaj wiele osób wybiera Range Rover Classic jako najlepszy pojazd terenowy. Range Rover to samochód unikatowy. Nie tylko ma wspaniałe możliwości, jeśli chodzi o jazdę terenową, ale jest też jedynym pojazdem, który Muzeum Luwr wystawia jako dzieło sztuki!

Współcześnie produkowana jest IV generacja modelu Range Rover, która niestety ma niewiele wspólnego z rasowym terenowym samochodem. Obecnie jest to luksusowy i przez to ciężki pojazd typu SUV, który ocieka elektroniką i pięknymi dodatkami całkowicie nieprzydatnymi w terenie. Współcześnie Range Rover lepiej czuje się na asfalcie niż w błocie.



Prezentowany model Range Rover I w skali 1:43, produkowany był przez firmę Bburago w latach 80 ubiegłego stulecia. Produkcja oczywiście odbywała się we Włoszech. 
Wykonanie miniatury jak na standardy panujące w firmie Bburago w latach 80, jest bardzo poprawne. Dość dobrze wykonano pas przedni. Model wyposażono w atrapę chłodnicy, w której osadzono okrągłe reflektory i prostokątne kierunkowskazy. Model jest zbyt nisko zawieszony, przez co zniekształcają się nieco jego proporcje.

Więcej zdjęć: w galerii Bburago 1:43

pvs



Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie treści postów oraz zdjęć bez zgody autora zabronione.

®

20 komentarzy:

  1. Na tych zdjęciach ten Range Rover przypomina mi FIATA w wersji kombi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że intrygujące porównanie...

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  2. Cześć! Super twój blog! Najciekawsze artykuły mi się podobają na temat alf i innych modeli również unikatowych z lat 60-70. Ale zauważyłem,że dawno nie było nowego pocztu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje serdecznie za miłe słowa uznania. Moja kolekcja wciąż istnieje i jest rozwijana, jednakże faktem jest, że zaniedbałem nieco terminowe opisywanie moich zbiorów na niniejszym blogu. Mam nadzieję, że wkrótce znajdę czas na sporządzanie nowych wpisów.

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  3. Ehh stary dobry Range Rover, to auto miało duszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zgadzam się :)

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  4. Typowa terenówka :) chociaż faktycznie jak popatrzeć to fiat combi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem typowa, stara dobra terenówka. Zaintrygowało mnie to porównanie do Fiata. Do jakiego Fiata combi jest podobny prezentowany model?

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  5. Piękna pasja, rewelacyjna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi to słyszeć :)

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  6. Wiadomo dzięki Tobie na kim Fiat się wzorował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nic nie napisałem że Fiat tworząc swoje samochody wzorował się na samochodach marki Range Rover.

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  7. Aż by się chciało zobaczyć model w skali rzeczywistej! To był kiedyś flagowy pojazd jeżeli chodzi o Range Rover, wykonany z największą precyzją - co widać również tutaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Wciąż można spotkać te samochody na ulicach polskich miast.

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  8. Kiedyś zbierałem te modele.. Teraz zostały tylko wspomnienia:)

    http://www.jutrznia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co stało się z zebranymi modelami, że zostały tylko wspomnienia?

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  9. Nie spotkałem się wczesniej z tym samochodem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh to przykre. Jest to kawał historii motoryzacji.

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń
  10. Fatalnie wygląda ten samochód ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współcześnie linia nadwozia tej wersji Range Rover'a, faktycznie jest przestarzała. Jednakże w przypadku tego samochodu, wygląd ma drugorzędne znaczenie.

      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

      Usuń