Range Rover I produkowany był w latach 1970 - 1996. Stworzono go jako samochód, który miał się doskonale sprawdzać w trudnym terenie. W pierwszych latach produkcji auto wyposażone było w silnik w układzie V8, o pojemności 3,5 litra. W zależności od roku produkcji jego moc waha się pomiędzy 135, a 155KM. Nadwozie osadzono na mocnej ramie. Samochód wyposażono w stały napęd na cztery kola. We wnętrzu znajdowały się tylko niezbędne urządzenia. Jednakże konstruktorom Range Rover'a udało się połączyć w jednym nadwoziu cechy samochodu osobowego i terenowego. Dzięki osiągom zbliżonym do ówczesnych samochodów osobowych, Range Rover sprawdzał się podczas jazdy po asfaltowej drodze, a dzięki wysokiemu podwoziu i wysokiej amplitudzie zawieszenia dysponował wręcz niewiarygodnymi właściwościami terenowym.
Produkcja pierwszej generacji Range Rover'a trwała przez 25 lat i zakończyła się w roku 1996, po 2 latach od wprowadzenia Drugiej Generacji Range Rover'a. W 1981 roku wprowadzono do produkcji czterodrzwiową odmianę Range Rover'a. Przez cały okres trwania produkcji, konstrukcja była cały czas modernizowana. W 1984 roku Range Rover przeszedł pierwszy poważny lifting, zarówno nadwozia, jak i wnętrza.
Range Rover jest zwycięzcą pierwszego Rajdu Paryż - Dakar, który odbył się w 1979 roku.
Nawet dzisiaj wiele osób wybiera Range Rover Classic jako najlepszy pojazd terenowy. Range Rover to samochód unikatowy. Nie tylko ma wspaniałe możliwości, jeśli chodzi o jazdę terenową, ale jest też jedynym pojazdem, który Muzeum Luwr wystawia jako dzieło sztuki!
Współcześnie produkowana jest IV generacja modelu Range Rover, która niestety ma niewiele wspólnego z rasowym terenowym samochodem. Obecnie jest to luksusowy i przez to ciężki pojazd typu SUV, który ocieka elektroniką i pięknymi dodatkami całkowicie nieprzydatnymi w terenie. Współcześnie Range Rover lepiej czuje się na asfalcie niż w błocie.
Prezentowany model Range Rover I w skali 1:43, produkowany był przez firmę Bburago w latach 80 ubiegłego stulecia. Produkcja oczywiście odbywała się we Włoszech.
Wykonanie miniatury jak na standardy panujące w firmie Bburago w latach 80, jest bardzo poprawne. Dość dobrze wykonano pas przedni. Model wyposażono w atrapę chłodnicy, w której osadzono okrągłe reflektory i prostokątne kierunkowskazy. Model jest zbyt nisko zawieszony, przez co zniekształcają się nieco jego proporcje.
Więcej zdjęć: w galerii Bburago 1:43
pvs
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie treści postów oraz zdjęć bez zgody autora zabronione.
®
Na tych zdjęciach ten Range Rover przypomina mi FIATA w wersji kombi
OdpowiedzUsuńPrzyznam, że intrygujące porównanie...
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Cześć! Super twój blog! Najciekawsze artykuły mi się podobają na temat alf i innych modeli również unikatowych z lat 60-70. Ale zauważyłem,że dawno nie było nowego pocztu.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Dziękuje serdecznie za miłe słowa uznania. Moja kolekcja wciąż istnieje i jest rozwijana, jednakże faktem jest, że zaniedbałem nieco terminowe opisywanie moich zbiorów na niniejszym blogu. Mam nadzieję, że wkrótce znajdę czas na sporządzanie nowych wpisów.
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Ehh stary dobry Range Rover, to auto miało duszę.
OdpowiedzUsuńTo prawda, zgadzam się :)
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Typowa terenówka :) chociaż faktycznie jak popatrzeć to fiat combi :)
OdpowiedzUsuńOwszem typowa, stara dobra terenówka. Zaintrygowało mnie to porównanie do Fiata. Do jakiego Fiata combi jest podobny prezentowany model?
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Piękna pasja, rewelacyjna sprawa :)
OdpowiedzUsuńDziękuję, miło mi to słyszeć :)
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Wiadomo dzięki Tobie na kim Fiat się wzorował.
OdpowiedzUsuńJa nic nie napisałem że Fiat tworząc swoje samochody wzorował się na samochodach marki Range Rover.
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Aż by się chciało zobaczyć model w skali rzeczywistej! To był kiedyś flagowy pojazd jeżeli chodzi o Range Rover, wykonany z największą precyzją - co widać również tutaj ;)
OdpowiedzUsuńTo prawda. Wciąż można spotkać te samochody na ulicach polskich miast.
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Kiedyś zbierałem te modele.. Teraz zostały tylko wspomnienia:)
OdpowiedzUsuńhttp://www.jutrznia.pl
I co stało się z zebranymi modelami, że zostały tylko wspomnienia?
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Nie spotkałem się wczesniej z tym samochodem ;)
OdpowiedzUsuńOh to przykre. Jest to kawał historii motoryzacji.
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.
Fatalnie wygląda ten samochód ;)
OdpowiedzUsuńWspółcześnie linia nadwozia tej wersji Range Rover'a, faktycznie jest przestarzała. Jednakże w przypadku tego samochodu, wygląd ma drugorzędne znaczenie.
UsuńDziękuję za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie.